Kindergroepen

woman in white shirt sitting beside boy in white long sleeve shirt
Photo by Alena Darmel on Pexels.com

Algemene informatie

Kinderen zijn belangrijk!

Dit heeft Jezus in de Bijbel meerdere malen laten zien. De kinderen in onze gemeente horen erbij!

We willen in hen investeren, zodat ook zij de liefde van Jezus ervaren.

Leer een kind van jongs af aan de juiste weg, en het zal er niet van afwijken wanneer het oud geworden is. Spreuken 22:6

Visie

Dit is waar wij voor gaan: De kinderen kennen God persoonlijk, voelen zich geliefd, functioneren op hun eigen niveau als volgelingen van Jezus en beïnvloeden hun leefomgeving op een positieve manier.

Missie

Dit is waar wij voor staan: Wij willen kinderen aan moedigen en uitdagen om Jezus’ voorbeeld te volgen, te vertrouwen op Gods onvoorwaardelijke liefde en zich te laten leiden door de Heilige Geest.

Kindergroepen

Kids 0 – 4 jaar

De kleintjes zijn ook welkom in onze familiekerk. Er wordt altijd wat leuks georganiseerd en tijdens de dienst is er een kinderprogramma.

Kidsclub groep 1 t/m groep 3

Bij de kids van groep 1 t/m groep 3 van de basisschool gebruiken we een leuk programma met een thema dat bestaat uit een verhaal, creatieve opdracht, spelletjes en een gesprek in de kring.

Let op: er is niet elke zondag een kinderprogramma, soms blijven de kinderen bij de ouders in de dienst, er wordt dan rekening met de kids gehouden in het programma.

Kidsclub groep 4 t/m groep 8

Voor de bovenbouw kids wordt een steeds iets anders leuks bedacht. Er wordt gebruik gemaakt van de lessen van Bijbel Basics van de NBG.

Let op: elke 4e (en / of 5e) zondag van de maand blijven de kinderen bij de volwassenen in de dienst.

Meehelpen

Het team / de familie

Als Goudse Familie Kerk willen we dat iedereen in onze kerk ‘familie’ betrokken is. Daarom helpt iedereen een handje mee. Het gezin is de cornerstone voor de ontwikkeling van een kind. En de mensen die bij ons leiding hebben over de kids club zijn dan ook vaak ouders van kids uit onze kerk.

Een belangrijk onderdeel van het kinderwerk is dat ouders deelnemen aan het kinderwerk. Iedere zondag helpt er een ouder (of volwassene uit de GFK) mee in de leiding van het kinderwerk. Als je je hiervoor op wil geven kun je je aanmelden bij de coördinator van het kinderwerk. Er zijn verschillende mogelijkheden, van kleine tot grote taken. We kijken samen naar wat je leuk vind en wat bij je past.

Als ouder wordt je door middel van een app op de hoogte worden gehouden wat er tijdens de kidsclub is gedaan. Het doel hiervan is dat je met je kind kunt napraten over wat hij/zij ervan vond.

Veiligheid:

We vinden het belangrijk dat het op elke groep veilig is en dat de Liefde van Jezus aanwezig is. Dat het klimaat uitnodigt om te ontspannen, ontdekken, plezier te hebben en vriendjes te maken.

Wij doen er alles aan om een veilige omgeving voor de kids te creëren. Mensen die leiding hebben over het kinderwerk zien erop toe dat er nooit een volwassene alleen is met een kind. In onze kindergroepen hanteren we de richtlijnen van de overheid voor omgaan met kinderen zoals in een kinderopvang.

Privacy: Zonder toestemming van ouders wordt er geen beeldmateriaal gemaakt / gebruikt.

Pastoraat

Heb je hulp nodig met je kind, met de opvoeding of wil je gewoon even je hart delen met iemand die naar je luistert? Voor pastorale hulp* voor jezelf en/of voor je kind kun je contact opnemen met de coördinator van het kinderwerk.

*Pastorale hulp = iemand die naar je luistert en, als je dat wil, voor je bidt.

Coördinator van het kinderwerk & vertrouwenspersoon: Gerdien

Voor vragen of opmerkingen kun je contact opnemen met de coördinator van het kinderwerk via kidsclubgfk@gmail.com.